Поради керівникам гуртків декоративно-ужиткового мистецтва
Процес виготовлення саморобок , сувенірів із різних матеріалів, має важливе навчально-виховне значення. Правильно спланований педагогічний процес допомагає дітям розкрити свої здібності і таланти, розвиває та збагачує їх творчий потенціал, виховує почуття відповідальності і гордості за свою працю, повагу до праці інших.
Саморобки із різних матеріалів – прекрасний засіб для розвитку естетичного смаку, розумових здібностей, конструкторського мислення вихованців . Із доступних матеріалів, які легко обробляються, діти можуть виготовити багато цікавих виробів. Виконуючи роботу, вчаться за призначенням використовувати різні інструменти. Обробляючи різні матеріали, вихованці знайомляться з їхніми властивостями, отримують багато цікавої інформації .Звичайно, дитячі роботи не завжди досконалі, та в них є багато видумки, фантазії і старань. Вони відрізняються оригінальністю і творчим вирішенням поставлених завдань. Важливо, на заняттях гуртка, удосконалювати здобуті знання і вміння дітей, розвивати почуття прекрасного, підтримувати творчу основу діяльності. Непотрібно вимагати від гуртківців точного дотримання будови поробки, копіювати її там, де є можливість внести свої конструктивні зміни.
Робота у гуртках не сама ціль - це важливий засіб реалізації різнопланових, виховних цілей та завдань. При плануванні роботи керівник має пам’ятати, що праця повинна бути суспільно корисною . Виготовлена річ буде цінною тоді, коли матиме практичне застосування.
Вироби гуртківців можуть слугувати, як виставочні експонати дитячої творчості, подарунки на свято, пам’ятні сувеніри, елементи дизайну, наочні посібники і просто цікаві та незвичайні іграшки.
Для ефективної діяльності гуртка насамперед необхідний чіткий план роботи. При проектуванні роботи об’єднання декоративно-ужиткового чи технічного напрямку в плани слід обов’язково внести інструктажі, практичні завдання, бесіди, майстер класи, конкурси, змагання, індивідуальні та колективні творчі виставки.
Для різнобічного розвитку вихованців, виявлення їх інтересів та здібностей, організації змістовного дозвілля, програми мають містити такі форми роботи, як: тренінги, ділові ігри, зустрічі за круглим столом, екскурсії, подорожі, експедиції та інше. В програмі роботи гуртка також слід передбачити специфіку ПЗ, інтереси та запити дітей, актуальність певного виду діяльності, наявність необхідних матеріалів і інструментів.
В кожну тему програми потрібно включати декілька видів поробок, це дасть можливість при потребі замінити як матеріали, так і практичне завдання. Заняття мають проводитися в кімнатах, які провітрюються мають гарне освітлення, відповідають санітарно-гігієнічними нормам ,обладнаних наочними, посібниками, роздатковим матеріалом, технологічними картами, стендами та шафами із зразками поробок. На початку кожного заняття керівник повідомляє тему, мету, а також надає змістовну інформацію про матеріали і інструменти. Для практичного завдання відводиться більша частина часу - до 90%. Кожне практичне заняття розпочинається з інструктажу по ТБ. Протягом року обов’язково проводяться бесіди по ОБЖ та правилах вихованців БХТТД.
Примірна схема проведення занять по виготовленню
поробок із природнього матеріалу:
1.Вступна бесіда вихователя про природній матеріал (наприклад про мушлі), з яким буде проводитись робота. Розповідь повинна супроводжуватись показом даного матеріалу: дітям можна дозволити взяти до рук, роздивитись поверхню, форму , звернути увагу на колір.
2.Оголошення теми та показ зразка іграшки.
3.Аналізування зразка та показ прийомів створення іграшки. Тут бажано використовувати можливості дітей при аналізуванні зразка іграшки, спонукати їх до самостійних пропозицій відносно послідовності виконання
завдання. Керівник коректує відповіді дітей, спрямовує їх увагу на особливості роботи з даним матеріалом.
4.Виготовлення іграшки. В процесі роботи керівник здійснює контроль за діяльністю вихованців, слідкує за дотриманням правил техніки безпеки при користуванні інструментами, надає
потребуючим необхідну допомогу, заохочує дітей до самостійного пошуку шляхів удосконалення конструкції іграшки, її дизайну, сприяє виявленню дружніх взаємовідносин між дітьми в ході виконання завдання.
5.Аналізування готової іграшки, в процесі якого у вихованців формують уміння оцінювати результати своєї роботи і роботи товаришів.
6.Прибирання робочого місця, інструментів і залишків матеріалів.
Навігація
- Головна
- Про ЦПО "Простір"
- Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Освітній процес
- Наша історія
- Батькам
- Фотоальбом
- Методична скринька
- Новини
- Громадська приймальня
- Контакти
- Корисні посилання
- Пошта
- Організація роботи з питань протидії насильству та булінгу
Новини
далі ↓
Контакти
Адреса:м.Гнівань, вул. Подільська,1
Тел.:/04355/3-49-80
Email:gst.gnivan@ukr.net